Etablering af People & Culture afdeling i jeres organisation

Vi designer, i samarbejde med jer, jeres fremtidige
People & Culture

Har I mere end 15-20 medarbejdere, eller har en forventning om at blive det? Så bør I tænke People & Culture ind som en professionel service i jeres organisation. I kommer, i takt med at I vækster, til at bruge meget tid i dagligdagen på People & Culture relateret opgaver.

Jeres medarbejdere kommer til at kræve formaliserede processer, hvor de kan se en udvikling i deres karriere eller blot søger løbende feedback imellem medarbejderne og lederne. Det vil styrke jeres forretning og dermed bundlinje.

De formaliserede og effektive processer er med til at sikre, at I som organisation har føling med jeres medarbejdere. Dermed kan I fokusere på, det I er dygtige til og bruge mindre tid på administrative processer. At miste en dygtig medarbejder eller ikke kunne tiltrække de rigtige kandidater, har en stor indflydelse på jeres forretning som helhed, og det påvirker også de medarbejdere, som I allerede har ansat.

People & Culture Digitalization er en naturlig del af fremtidens digitalisering i organisationerne. Data, analyser og rapporter hjælper jer til at kunne lave løbende organisationsforbedringer. Vi har erfaringen!

Gennem flere år har vi specialiseret os i at designe og implementere det People & Culture-fundament, der skal til for at drive en professionel virksomhed. I samarbejde med jer tilpasser vi det jeres organisation og behov.

 

Alt bliver skabt, så der er en rød tråd med jeres forretningsstrategi og mål. Vores processer er optimeret med udgangspunkt i bl.a. LEAN/Six Sigma-metoderne og GDPR. Vi sikrer os, at I får et årshjul, hvor det er synligt, hvilke initiativer I har i løbet af året. Derudover følger vi jeres organisation i hele processen, så der er fuld opbakning internt, når vi hjælper jer.

Vi er uafhængige rådgivere. Det vil sige at vi ikke tjener på at anbefale system leverandører. Tilgengæld kan vi forhandle nogle gode priser som kun store virksomheder normalt får.

 

Spring House hjælper med processer, værktøjer og systemer indenfor:

  • Employer Branding

  • Employee Journey

  • Rekruttering

  • On-boarding

  • Medarbejderundersøgelser

  • Medarbejdergoder

  • Medarbejderudvikling

  • Organisationsudvikling

  • Træning og uddannelse

  • Personale-jura

  • HR-administration

  • Off-boarding

 

Derudover forhandler vi med leverandører indenfor:

  • IT-systemer til People & Culture/HR

  • Pensionsordninger (herunder sundhedsforsikring)

  • Apps, som understøtter den daglige ledelse

  • Annoncering af jobs

  • Personalegoder

  • Advokater indenfor ansættelsesret

  • Skatterådgivning

  • Relocation

  • Uddannelse og træning

  • Rekruttering og headhunting

»Maria Lübker har fået styr på vores HR-processer fra start til mål. Fra ansættelse med personlighedstest og samtaler, udarbejdelse af kontrakter samt efterfølgende on-boarding, og frem til at medarbejderne er en integreret del af vores organisation. Maria har ligeledes været ansvarlig for at drive vores performance management-proces samt den personlige og ledelsesmæssige udvikling af vores medarbejdere. Dette er sket i tæt samarbejde med forretningen og sparring med de enkelte business partners på hvert område. Maria er således den drivende kraft bag, at vi idag har en velfungerende HR-funktion.«

— Claus Bohn Jespersen, mangaging partner at KPMG Acor Tax

»Det kan være tidskrævende for en mindre eller mellemstor virksomhed at finde en god leverandør. For ikke så længe siden skulle jeg finde et performance management-system til en virksomhed på under 100 medarbejdere. Jeg skrev til en leverandør, som lige nu er meget populær, og fik et standardsvar fra en robot – de kunne ikke hjælpe, hvis vi var under 100 ansatte. Senere henvendte jeg mig til en anden stor leverandør i Californien, som efter flere mails frem og tilbage mente, at et telefonmøde nok blev for besværligt p.g.a. tidsforskellen. Er man en travl virksomhed, er det naturligvis frustrerende at opleve. Når vi møder sådan en service, anbefaler vi ikke leverandøren til vores kunder. For vi ved, hvad det betyder for HR, hvis man ikke kan få hurtig hjælp til systemerne. Opbakningen forsvinder i organisationen og dermed også tilliden til HR.«

— Maria Lübker, Spring House